lördag 5 maj 2012

En tavla i mixed media

Jag har hittat ett nytt uttryckssätt. Eller tja, jag har för länge sedan i min barn- och ungdom gjort bilder med bland- och collageteknik men det var då det. I vuxen ålder har jag inte alls gett mig på det men drömt om det länge. Inser nu att min samling av allehanda fina papper, tidningsurklipp, böcker osv har varit undermedvetet för att leda fram till detta. I sommar ska jag gå en online kurs med en välkänd amerikansk "mixed media artist" och nu äntligen vågade jag försöka. Hur kul som helst! Det är som att gå i barndom och våga utan att tänka för mycket och utan att planera för mycket. Så, här är mitt första alster:
En liten tavla på 15 x 15 cm.
Helt utan tanke och plan, men i efterhand så ser jag att jag kanske var lite sugen på sommarfest...

Vill ni se artisten jag inspireras av så kolla in http://www.christytomlinson.typepad.com/  Mycket härligt, om än del inte riktigt i min stil. Men hennes teknik och färger älskar jag!

Inga kommentarer: