måndag 16 juli 2012

Sockersött rosa fluff, av en händelse...

Den här layouten skulle inte alls bli såhär. Den skulle ha rosa tårtpapper som bakgrund, visst, men sedan massor av turkost, orange och andra tropiska färger (våra färger från bröllopet). Men när jag la upp dekorationer jag skulle ha så kom slumpen och spelade ett spratt så det blev mer rosa, vitt och romantiskt. Det var nog banden som gjorde det. De var redan ihopknutna just så som de är och hamnade på fotot där jag sen limmade fast dem. Jag tyckte väl det passade bra på en bröllopsbild - ni vet, "knyta hymens band" och allt det där... Sen har jag suttit och våndats länge över titeln. Prestationsångest. Men ibland bara måste man gå vidare, så jag slängde dit något. Egentligen kan jag göra mer med den men jag är inte så sugen längre. Den får bo i albumet och kanske lägger jag till lite senare istället.

Sången sjöng vår vän Kema under ceremonin förra året. Notbladet hittade jag på en loppis i Gränna på vår första bröllopsdag i år. Det  var kanske den där slumpen igen som spelade spratt :)

Inga kommentarer: