tisdag 30 oktober 2012

En stjärna är född - bäbiskort

En ny liten människa har kommit till världen. Ett litet mirakel som heter Walter. Vilket jag kände på mig redan innan föräldrarna yppat ett ord om namnförslag! Tvärtom var de väldigt hemlighetsfulla så jag sa att "jag tycker han är en Walter så tills ni avslöjar ett namn så kallar jag honom det". Och så var han en Walter! :D

Papprena är härliga October Afternoons Cakewalk. Just här är de de mer klassiskt mönstrade jag använt, men hela kitets tema är räv och björn går på kalas. Ni som vet vad mina barn heter förstår hur lyckat det är!

 

Rosetten har jag fått till genom att använda en gaffel som stöd. Såg det på you tube (sök på perfect bow) och jädrar vad smidigt det var att få till en fin rosett. Dock funkar det sådär med bredare band... behöver en större gaffel helt enkelt :-)

Nu längtar jag tills jag får träffa den lille och sniffa på honom. Förhoppningsvis blir det i början av december.

Tack för titten! //Niina

Inga kommentarer: