måndag 15 oktober 2012

Glittrig inspiration i tävlingen

I veckan har Svensk scrapbooking haft födelsedags "Cyber crop" (pysselträff över nätet kan man säga). Det innebar tio olika tävlingar med allt från scrapbook layouts, kort och "altrade" alster. Jag har hunnit med några av tävlingarna, de som inspirerade mig mest helt enkelt.

Detta kort är utmaning nr 6 "Pyttelitet". Det vill säga, man skulle tänka pytte pyttelitet när man gjorde kortet. Jag kom på att glitter är det pyttigaste jag har, så det blev ett så kallat shakerkort med glitter i. Jag har sytt på en ficka av vellum och sen hällt i glitter. Dessutom hittade jag en dikt om glitter som var söt och passade. Den hittade jag på The poem farm och frågade snällt om jag fick använda den på ett kort i en tävling. Det fick jag, sa den vänliga kvinnan som har bloggen och skriver dikterna :-)

Thank you Amy for letting me use your poem!


Detalj på kortet. Fjärilarna är glitter som liksom "sluppit lös" och genomgått en metamorfos. Eller, glittret är fjärilsägg... :)

Fler alster kommer inom kort! Må väl //Niina

2 kommentarer:

Amy LV sa...

Thank you! I love the way you include glitter-to-shake right in the card. That's so neat. Good good luck in the contest! a.

Beatrice sa...

Det här var en så rolig idé och fin dikt. Gillar det .-)