onsdag 3 oktober 2012

Mitt första inlägg på Sirap-i-Paris

Nu finns mitt första alster och inlägg på Sirap-i-Paris-bloggen! Kika gärna in och lämna en kommentar så blir jag en klad hest (glad häst...)!

Fotot togs på lillemans födelsedag. Barnen ville INTE samarbeta så det är en hel mängd bilder där ingen blev ett klockrent foto. Men så dök farmor och farfar upp mitt i fotandet och det blev en bild med skratt och glädje. Fortfarande utan fokus och att barnen tittar mot kameran, men det blev en familjebild som representerar VÅR familj - precis så icke-perfekt perfekt som den är...

Som vanligt slet jag med en passande titel till bilden. Till slut använde jag mitt knep att googla bara ett par ord och hittade en sida som säljer väggord. Där fanns citatet "Familjen är vår kärlek och lycka" så det fick bli titeln.

Här är ett smakprov, gå som sagt gärna in på bloggen för Sirap-i-Paris och se hela alstret :-)

1 kommentar:

Amy LV sa...

Dear Niina,

Thank you for your kind note about my glitter poem. Yes, you are more than welcome to use it. I would only ask that you please include my name (and possibly blog), and if you would be willing to send me a couple of photos, I would love to post them on The Poem Farm! Please just let me know what you decide. It is an honor that you would like to include my words with your artwork.

I was so happy find your blog...I was a Danish exchange student, so while I cannot read all of your words, I can figure out some.

Best wishes with the contest!

Warmly,
Amy
amy at amylv dot com (my e-mail address!)