torsdag 4 april 2013

One layer layout

Termen "One layer layout" är öppen för flera tolkningar på Svensk scrapbookings forum. Jag har gjort ett bidrag till påsk-parads-tävlingen och hållit mig till den konservativa tolkningen - ett bakgrundspapper, foton och inga fler papper eller dekorationer. Istället bygger man "lager" och struktur med färg, masker och stämplar.
Här har jag använt silver spray från Heidi Svapp, akrylfärger och massor av...julstämplar! Jepp, julstämplar. Men jag har klippt isär någon och maskat någon och på så sätt gjort "nya" stämplar. Det är det fina med clear stamps, alltså klara akrylplaststämplar, att de går att klippa i utan att de tappar formen och sen är det lätt att sätta ihop dem igen på klossen man använder som handtag.

Detta är mitt första one-layer alster och det var väldigt roligt att kladda loss. Faktiskt gjorde jag bakgrunden först, och efteråt hittade jag ett foto som passade perfekt med färgerna och temat. Vilken tur, va? :))

Texten upptill har egentligen orden "and wonder" sist i meningen på stämpel och texten nertill är två stämplar varav den på den första står det "this is december". Klipp klipp, bort med december och så är det vår! Tänk om det var så enkelt med allt ;)
 
 
Önska mig lycka till i tävlingen och tack för titten!

2 kommentarer:

Sockergrynet sa...

Så härlig!!!

Beatrice sa...

Den är underbar! Stort grattis till vinsten! :-)