fredag 22 november 2013

Det nalkas emot jul....

Hej alla, jag är tillbaka! Lite bloggsvacka igen, behöver hittar rutiner för att fota, redigera och publicera det jag gör. Har en bunt alster som inte kommit upp i bloggen så material finns det. Det är mer orken som tryter. Nu har jag dock förlikat mig med att den ljusa årstiden är över och det är mörkt, kallt och ruggigt. Vill mest gå i ide, men den känslan lättar såhär i slutet på november då härliga december är framför oss. Jag är en julälskare av stora mått så nu börjar faktiskt en av de bättre tiderna på året för mig :-)

För några helger sedan var jag på fantastisk scrap-mara i Falköping, anordnad av butiken Scrapfabriken. Jag tog med min mamma också som började för första gången med den här hobbyn och jösses! hon var såld direkt. Hon gjorde jättefina layouter till sitt album om sin resa till australien. Himla kul att se hur hon gick loss med sax och diecut-maskiner som fanns att låna samt lim och tejp och stickers och gud vet vad!

Jag gick som vanligt igång på tävlingarna och här är nu ett alster som skulle handla om julen. Jag visste redan innan vad jag ville göra så jag  hade förberett text och foton och tankar.


 

Den blev nästan som jag tänkte mig. Ville ha den mixed-media/collage-stil och det blev hyfsat. Svårt dock att fota en LO med så mycket vitt, den kommer tyvärr inte riktigt till sin rätt här :/ Det blev heller ingen vinst i tävlingen med denna men jag visste att den var kanske lite för rörig för de flestas smak så det var jag beredd på. Bakgrunden är gjord med Heidi Swapps nya mist Seafoam som jag är helt tokig i + guldfärg i både akryl och mist form samt glitter. Jag älskar hur väl de gick ihop så nu sitter jag och funderar på fler ställen att använda det. Kanske blir det en mixed-media tavla så småningom.

Tack för titten! Fler alster ska komma inom inte allt för lång framtid :D

1 kommentar:

immo sa...

Så underbart att ha med mamsen på en sån helg och att ni båda njöt och tanjade inspiration!