måndag 16 februari 2015

SweetLoveXOXOKiss

Jag fick en idé och lyckades muta gossarna (med ipad-tid) att ställa upp på Alla hjärtans dag-bilder. Tyckte de blev jättesöta. Samtidigt ville jag hemskt gärna vara med på Design in Papers skisstävling. Så himla klurig skiss, och jag hade massor av idéer på hur jag skulle tolka den. Allt från sydda linjer över hela pappret, till små små prickar i mängder till sinus-kurvor i akryl- eller vattenfärg. Till slut var det ju bara att bestämma sig. Och då jag vet att räta linjer inte är min "kopp med te" fick det bli massor av hjärtan istället i ... lite mindre räta rader :) Tyckte det blev fint. Hjärtana är en stans från Lawn Fawn och det var första gången jag använde den. Stansade ut massor för jag visste inte hur många jag behövde. Nu har jag en liten skål med de som blev över framför mig och de är så söta så. Sitter och pillar lite förstrött i skålen med fingrarna :)

Kladd med färg ska det ju dock alltid vara på mina alster nu förtiden verkar det som, så den utskurna titeln fick sig en rejäl omgång med guldfärg. Jag såg till att penseldragen verkligen syntes och la på tjockt med färg så det blev en kontrast mot de mer skira, prydliga hjärtanen.


Nu hoppas jag på tur i tävlingen :). Tack för titten!

2 kommentarer:

Sockergrynet sa...

Åh vilken härlig layout Niina!! Underbar! Tack för ditt birag och lycka till!

Beatrice sa...

Den är så snygg!! Jag fick också ihop ett alster på denna skiss i helgen. Tack för senast! :-) Kram Bea.